Чого і як саме навчати першокласників у 2025/2026 навчальному році?

Громади України прагнуть сучасної, якісної та доступної освіти для дітей. Ба більше, навчальна програма має відповідати не лише всім державним стандартам у сфері освіти, а й актуальним запитам батьків і педагогів, а ще – легко впроваджуватися в будь-якій школі, не потребувати значних ресурсів, швидко адаптуватися до будь-яких змін. І рішення не забарилося…

Надзвичайно цікава й креативна освітня програма «Країна знань» створена українськими науковцями й учителями-практиками, які добре знають потреби молодших школярів. Вона не просто формує базові знання й навички  — вона захоплює дослідженнями, практичним досвідом, експериментами. Програма допомагає закласти міцну основу для подальшого навчання в базовій і профільній школі, відповідаючи сучасним вимогам освіти. Це реальний крок до оновлення змісту початкової освіти — змісту, в якому дитина думає, творить і відкриває світ із цікавістю.

У ліцеї № 157 відбулася презентація освітньої програми «Країна знань» для директорів шкіл Оболонського району м. Києва та їхніх заступників за участю наукового керівника проєкту, доктора педагогічних наук Оксани Онопрієнко й авторки посібника з української мови для “Країни знань” Оксани  Петрук, кандидата педагогічних наук.

Навчання за програмою «Країна знань», – розповіли представниці команди “Країни знань”, – відбувається через інтеграцію STEM-підходу.

Чому саме STEM-підхід обраний командою “Країни знань”? Сучасним школярам потрібні не лише знання, а й практичні вміння, які допоможуть їм знайти себе у світі, що швидко змінюється. Саме тому розвиток STEM-освіти в Україні — це стратегічно важливий крок. STEM дає дітям змогу вивчати технічні та природничі явища не «в теорії», а через реальні завдання, досліди й спостереження.

Це допомагає їм адаптуватися до сучасності й бути готовими до викликів майбутнього.

Ось кілька причин, чому STEM-освіта є такою важливою вже з початкової школи:

  • Гнучкість мислення з раннього віку. STEM допомагає дітям звикати до змін: вони вчаться досліджувати, пробувати нове, не боятись помилок і шукати кілька шляхів до розв’язання проблеми.
  • Навички, які знадобляться завтра формуються сьогодні. STEM розвиває критичне мислення, вміння ставити запитання, аналізувати, робити висновки — усе це стає природною частиною навчання з перших років.
  • Зв’язок із життям. Навчальні завдання за програмою мають практичну основу: діти міряють, спостерігають, будують, експериментують — і бачать, для чого їм це знання потрібне.
  • Перший крок до майбутньої професії. Уроки STEM розкривають дітям світ техніки, природи, технологій, інженерії — і поступово розвивають інтерес до різних напрямів, які стануть актуальними в майбутньому.
  • Творчість через дослідження. Хоча STEM здається «технічним» напрямом, насправді він відкриває простір для фантазії: діти створюють моделі, придумують нові способи, шукають незвичні ідеї, комунікують — і саме це надихає.

STEM-освіта — це інвестиція в суспільство, що базується на інноваціях і сталому розвитку.

Щиро дякуємо творцям програми “Країна знань” за новаторський підхід, нову,  концептуально затребувану парадигму для розвитку української освіти, покликану наскрізно об’єднати початкову, базову й профільну школи для набуття здобувачами освіти практичних навичок, знань і вмінь, необхідних для України у воєнний час і повоєнний – для відбудови.

Щиро вдячні колегам за участь і зацікавленість у програмі “Країна знань”!

Хочете навчити дітей вчитися – обирайте програму «Країна знань»!

Українська освіта – це міць і опора держави!